Interwały Hinshawa sposobem na formę

zobacz zdjęcia » Chris Hinshaw, Areobic Capacity, Reebok
 fot. Rbk  /  źródło: Materiały prasowe
04-10-2017 | 18:48

Autor: IP

Aerobic Capacity – trenowanie poprzez bieganie – to uniwersalny program stworzony przez Chrisa Hinshawa. Metoda ta pomaga zbudować to, co niezbędne w każdym sporcie – wytrzymałość i wydolność.

Podstawą Aerobic Capacity są biegi interwałowe, które pomagają zwiększyć wytrzymałość, wydolność oraz zbudować bazę tlenową. Program treningowy został zaprojektowany tak, aby mógł z niego korzystać każdy, niezależnie od kondycji oraz wybieranej na co dzień aktywności fizycznej. Aerobic Capacity to innymi słowy trenowanie poprzez bieganie, które może być:

– uzupełnieniem treningów z innych dyscyplin sportowych np. fitnessu, CrossFitu czy sztuk walki,
– wstępem do regularnego biegania, ponieważ ta metoda treningowa pozwala zbudować formę w krótkim okresie czasu,
– zaawansowanym treningiem dla osób, które są doświadczonymi biegaczami, ponieważ program pomaga w lepszy i efektywniejszy sposób zwiększyć prędkość biegu oraz wypracować umiejętność utrzymywania odpowiedniego tempa przez dłuższy czas.

Nowatorski program opracował Chris Hinshaw – globalny ambasador marki Reebok, trener najlepszych amerykańskich crossfiterów oraz profesjonalny triathlonista, który 10-krotnie ukończył Ironmana. Jak sam przyznaje, metoda Aerobic Capacity powstała w oparciu o jego wieloletnie doświadczenie. Tworząc program starał się wyeliminować błędy, które sam popełniał, przygotowując się do startów w kolejnych triathlonach.

Podstawą metody są interwały, w których serie przeplatane są krótkimi przerwami. Aerobic Capacity koncentruje się na znalezieniu indywidualnego tempa oraz takiej intensywności treningu, która będzie powtarzalna w każdej serii. Uczestnicy programu uczą się odpowiedniego rozkładania siły podczas biegu, tak aby stopniowo przyzwyczajać organizm do coraz większego wysiłku. W ten sposób zwiększają swoje możliwości biegowe – utrzymanie tempa w każdej serii, czy wydłużenie czasu treningu, co w efekcie buduje siłę biegową oraz wytrzymałość.

 

 Podstawą Aerobic Capacity są niezbyt długie odcinki biegane na krótkich przerwach

 

– Szanując czas osób, które przystępują do programu Aerobic Capacity, staramy się przygotować dla nich plan, który przyniesie maksymalne efekty i pozwoli osiągnąć rezultaty najszybciej jak to możliwe – mówi Chris Hinshaw. Według niego, jeśli w natłoku obowiązków uda się znaleźć chociaż kilka godzin w tygodniu na aktywność fizyczną, wykonywane w tym czasie ćwiczenia muszą być skuteczne. Dlatego metoda Aerobic Capacity dostosowywana jest do indywidualnych predyspozycji, celów treningowych oraz trybu życia i dzięki temu szybko przekłada się na wymierne efekty. Aerobic Capacity to program dedykowany wszystkim – zarówno tym, którzy regularnie uprawiają sport, jak i początkującym.

– Osoby, które nigdy dotąd świadomie nie biegały, poruszają się z jedną prędkością. To od czego zwykle zaczynamy to nauka kontrolowania tempa biegu. Następnie stopniowo wydłużamy czas wysiłku. W ten sposób wypracowujemy to, co jest najistotniejsze dla metody Aerobic Capacity, czyli siłę i wydolność – dodaje Hinshaw.

Metoda autorstwa Chrisa Hinshawa jest podstawą treningu Reebok Run Crew. Zajęcia grupy odbywają się cyklicznie w 5 miejscach w Warszawie – w Wilanowie, Mokotowie, w Śródmieściu, Gocławiu i Ursusie. Prowadzą je wykwalifikowani trenerzy – doświadczeni biegacze, a także crossfiterzy i trenerzy fitness. Co więcej, sam Chris Hinshaw objął opieką merytoryczną i treningową Tomasza Sypniewskiego, ambasadora Reebok, trenera Reebok Run Crew, który ma w planach zakwalifikowanie się do letnich igrzysk olimpijskich 2020 w Tokio.