Pięć powodów dla których warto się rozciągać

zobacz zdjęcia » Jogging ,Bieganie
 źródło: Thinkstock
02-02-2017 | 17:54

Autor: Sławomir Gawin

Integralną częścią biegowego treningu jest rozgrzewka, a w niej – rozciąganie. Czy rzeczywiście stretching jest niezbędny i nie można się bez niego obejść?

Zalet wynikających z systematycznego rozciągania mięśni, nie tylko przed, ale i po treningu, jest wiele. Oto najważniejsze z nich:

1.Poprawa wyglądu mięśni

Dzięki regularnym sesjom rozciągania błony mięśniowej na całej swojej płaszczyźnie, zyskuje ona na kształcie i objętości wizualnej.

2.Przyśpieszenie regeneracji mięśniowej

Moment naciągnięcia mięśnia po treningu jest momentem, w którym otwieramy mikro urazy mięśniowe pozwalając na skuteczniejszy transport składników odżywczych w miejsce docelowe urazu.

 

1. Warto się gimnastykować zarówno przed jak i po treningu

 

3. Zwiększenie zakresu ruchomości w stawach

Różnorodne ćwiczenia rozciągające zawsze pozytywnie wpływają na zakres ruchowy organizmu. Pogorszeniu ruchomości w stawach, które często występuje przy np. intensywnych treningach siłowych, to zwykle pierwszy krok do bardziej skomplikowanych urazów. 

4.Zwiększenie funkcji motorycznych organizmu

Osoby, które wprowadzają rozciąganie do swojej rutyny treningowej, zawsze poprawiają swoje wyniki – błyskawicznie!

5.Zapobieganie kontuzjom

Odpowiednia forma rozciągania zawsze wzmacnia stabilność struktury mięśniowej, co wpływa na obniżenie kontuzjogenności przy regularnych treningach.

 

2.  Autor, Sławomir Gawin jest trenerem All For Body - www.allforbody.com, www.facebook.com/AllForBody

 

 

Czas na bieganie - jak mierzyć puls?

Komentarze

Napisz komentarz
No photo
No photo~AnetkaUżytkownik anonimowy
~Anetka :
No photo~AnetkaUżytkownik anonimowy
Moim zdaniem zawsze warto się rozciągać - chyba każdy to wie


---------------------------------------------------
www.fitkat.pl
8 cze 15:01
Liczba głosów:0
0%
0%
Link do tego komentarza: