Jaki sprzęt sportowy kupujemy w lecie?

Lubimy kupować w sklepach stacjonarnych i przez internet
 źródło: Thinkstock
03-07-2015 | 23:14

Autor: Ceneo.pl

Mówi się o boomie na bieganie, tymczasem dla Polaków najbardziej liczy się rower. Tak przynajmniej wynika z raportu Ceneo.pl.

Jakie letnie sporty uprawiają Polacy? Ile wydają na sprzęt i akcesoria? Czy rzeczywiście bieganie bije rekordy popularności? Na większość tych pytań odpowiedzi można znaleźć w lipcowym raporcie Ceneo.pl.

Najpopularniejszą sportową aktywnością w letnim sezonie jest bez wątpienia rower – wsiada na niego regularnie 68 procent ankietowanych. Dopiero drugie miejsce w rankingu najpopularniejszych sportów na świeżym powietrzu jest bieganie (26 procent). Lubimy także gry zespołowe – piłkę nożną (20 procent) i siatkową (17 procent). Zestawienie TOP5 letnich sportów zamykają rolki  –  jeździ na nich 15 procent ankietowanych. Na dalszych miejscach uplasowały się nordic walking, tenis, badmington, pływanie i jazda konna. Żadnych sportów nie uprawia 14 procent badanych.

Statystyki zmieniają się nieco w przypadku dzieci. Na pierwszym miejscu nadal króluje rower –  aż 73 procent badanych wskazało go jako podstawowy sport swoich pociech. Kolejne dwa dziecięce „top-sporty” to rolki (ma je co trzecie dziecko) i hulajnoga (co czwarte). Listę zamykają gry zespołowe – w piłkę nożną, siatkową, kosza czy zbijaka gra 35 procent dzieci. Żadnych sportowych aktywności nie podejmuje co dziesiąte dziecko.

– Sezon zakupowy na sprzęt sportowy zaczyna się już w marcu i trwa do września. Najwyższa sprzedaż (nawet dwukrotnie) rowerów, rolek, deskorolek i hulajnóg przypada na kwiecień i maj. W kolejnych miesiącach Polacy kupują drobniejszy sprzęt np. piłki, oraz akcesoria np. lotki, siodełka, oświetlenie czy nowe kółka do rolek. W wakacyjnych miesiącach sprzedaje się też trzy razy więcej obuwia i ubrań sportowych – podsumowuje zakupowe trendy Grzegorz Górkowy, kierownik Działu Rozwoju Treści Ceneo.pl.

Ponad połowa ankietowanych potwierdziła zakup w tym roku nowego sprzętu sportowego – rozkład procentowy jest podobny zarówno w przypadku dorosłych, jak i dzieci. Równie często co w sklepach sportowych (60 procent) Polacy kupują go w internecie (55 procent). Działy sportowe w supermarketach czy niszowe sklepy wyspecjalizowane w jednej dziedzinie są zdecydowanie mniej popularne (poniżej 4 procent).

– Łatwo to wytłumaczyć. Przy zakupie sprzętu istotne są dwa kryteria: cena i fachowa porada. W internetowych sklepach ceny są przeważnie niższe, a wiedzę można czerpać zarówno ze specjalistycznych artykułów jak i opinii innych użytkowników. Te drugie, o ile pochodzą z certyfikowanego programu, takiego jak np. Zaufane Opiniie, są wiarygodne, bo przedstawiają je klienci, którzy dany produkt na pewno kupili – podkreśla Grzegorz Górkowy.

Z ankiet wynika także, że na sprzęt sportowy wydajemy całkiem pokaźne kwoty. Jedna trzecia osób przeznacza na ten cel więcej niż 500 zł. Co czwarta osoba kupiła w tym roku sprzęt o wartości od 300 do 500 zł. Połowa ankietowanych wydała do 300 zł.

 

Materiał  na podstawie danych własnych Ceneo.pl oraz ankiety przeprowadzonej w czerwcu 2015  roku wśród użytkowników Ceneo.pl (ok. 2000 odpowiedzi).